Cum schimb furnizorul / contractul de energie electrică și de gaze naturale?

  • Procesul de schimbare a furnizorului este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic
  • În derularea procesului de schimbare a furnizorului nu există niciun risc de deconectare
  • În scopul încheierii unui nou contract de furnizare, trebuie să iei legătura cu orice furnizor. Poți alege cea mai bună ofertă accesând „Comparatorul de oferte-tip” de pe site-ul ANRE. Pentru energie electrică poți accesa aici, iar pentru gaze naturale, aici
  • Odată ce ai ales una dintre oferte, contactează furnizorul și solicită încheierea unui contract conform ofertei alese
  • Nu uita că este necesar să renunți unilateral contractul încheiat cu furnizorul actual
  • Odată cu încheierea contractului cu noul furnizor, completează și depune notificarea privind schimbarea furnizorului, prin care acesta este împuternicit să transmită notificările necesare operatorului de rețea și actualului furnizor
  • În cazul schimbării furnizorului, dacă vei comunica noului furnizor indexul autocitit la data transmiterii notificării de schimbare a furnizorului, acesta are obligaţia de a prelua şi de a transmite operatorului de distribuție din zona ta indexul autocitit de tine, odată cu comunicarea la operator a datelor referitoare la contractul de furnizare. Indexul autocitit se ia în considerare de către operatorul de distribuție la stabilirea consumului în procesul de schimbare a furnizorului, dacă operatorul nu efectuează citirea indexului contorului în perioada cuprinsă între data transmiterii notificării de schimbare a furnizorului şi data schimbării furnizorului
  • Toţi clienţii casnici au dreptul oricând să îşi schimbe furnizorul/contractul de energie electrică și de gaze naturale în termen de 21 de zile calendaristice de la data solicitării, cu respectarea condițiilor/clauzelor contractuale.

Powered by

Ghica House, str. Ion Ghica nr. 13, Sector 3, București